Posiłki okołotreningowe

Witam wszystkich fit freaków 😀

Posiłek przedtreningowy powinien nam dodać energii, nie zmulić organizmu i dać siłę na wykonanie ćwiczeń. Najlepszą opcją jest białko zwierzęce (mięso lub ryba) + dodatki. Ja jem tylko warzywa, wiem, że wiele osób dodaje również węglowodany w postaci ryżu czy makaronu, jednak ze względów zdrowotnych sama unikam takich rzeczy 🙂

Z autopsji wiem, że wiele osób nie je po treningu, szczególnie po wieczornych ćwiczeniach. Czemu? Bo po 18 nie jem (sama tak długo robiłam), bo robiłam cardio, a przecież nie po to spalam, żeby znowu dziś jeść… To jeden z największych błędów jakie można popełnić. Nasz organizm potrzebuje odżywienia, czujemy się zmęczeni, więc musimy uzupełnić makroskładniki, także powinniśmy zjeść białka oraz węglowodany, ale unikając tłuszczów (np. mięso + bataty + warzywa). Tłuszcze (zarówno przed jak i po treningu) mogą zaburzyć wchłanianie węgli i białka, a na treningu spowodować uczucie ciężkości.

Jeśli będziemy unikać posiłków potreningowych ćwiczenia nie będą efektywne – ani nie zbudujemy masy mięśniowej, ani nie spalimy tkanki tłuszczowej. Również spowolnimy metabolizm, a co się z tym wiąże – na dłuższą metę będzie wolniejsze spalanie.

Wielkość oraz kaloryczność posiłku (makro – BWT) zależy od naszego wzrostu, wagi oraz celu, do którego dążymy. Istnieją wzory, na podstawie których można samemu wyliczyć wszystko, ale one pokazują raczej dzienne zapotrzebowanie organizmu na pracę naszych narządów wewnętrznych, przemiany metaboliczne i inne procesy zachodzące w naszym organizmie, czyli funkcjonowanie bez żadnej dodatkowej aktywności, jak praca, szkoła czy treningi. Dlatego jeśli byście chcieli mieć dokładne wyliczone makro, udajcie się do trenera-dietetyka 🙂

 

Reklamy

One thought on “Posiłki okołotreningowe

  1. Pingback: Jak wyleczyć niedoczynność i Hashimoto? | Healthy sweet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s