Chleb bezglutenowy

Witam Was w Nowym Roku!

Bardzo trudno znaleźć w sklepach pieczywo bezglutenowe, nawet jak znajdę, to po przeczytaniu składu natychmiast odkładam taki chleb. Długo nie jadłam pieczywa, ale zbyt lubię jego zapach, szczególnie po upieczeniu, dlatego postanowiłam upiec swój chleb. Ma to same zalety – używasz mąk, które lubisz, dajesz jakie chcesz i ile chcesz dodatków, a przede wszystkim wiesz co jesz 🙂

Przepis:

  • 500g mąki bezglutenowej ( ja użyłam mieszanki gryczanej, kukurydzianej i kasztanowej)
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • 3/4 łyżki soli
  • 1/5 łyżki cukru
  • 30g świeżych drożdży
  • 500ml ciepłej wody do ciasta
  • dodatki (ja użyłam pestek słonecznika i żurawiny)

Rozrobić drożdże z odrobiną ciepłej wody i cukrem. Wszystkie składniki umieścić w misce i dokładnie wymieszać, dodać rozczyn i zagnieść ciasto. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na około 20 minut. Po tym czasie  przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Ponownie przykryć i odstawić na kolejne 20 minut. Piec w temperaturze 230 stopni C przez około 1 godzinęOdstawić do wystygnięcia na kratce.

Smacznego 🙂

3 thoughts on “Chleb bezglutenowy

  1. Pingback: Bezglutenowe bułki z batatów | Healthy sweet

Skomentuj

