Bezglutenowe bułki z batatów

Witajcie!

Był już przepis na chleb bezglutenowy to nadszedł czas na bułki. Są przepyszne, z zewnątrz chrupiące, w środku miękkie. Do tego bardzo zdrowe, sycące i bez glutenu  🙂 Bardzo lubię bataty, robiłam już z nich ciasto, zachęcam do spróbowania 🙂

Ilość bułek z przepisu może się różnić w zależności od tego jak duże zrobicie. Mnie wyszło 6 dużych i 10 mniejszych bułeczek.

Przepis:

  • 1 kg batatów
  • 500 g mąki (ja użyłam mieszanki kilku mąk)
  • 4 całe jajka
  • 50 g masła klarowanego
  • 1 opakowanie bezglutenowego proszku do pieczenia
  • przyprawy (ja użyłam soli himalajskiej, oregano i pieprzy cayenne)

Wykonanie:

Bataty obrać, pokroić na mniejsze kawałki i ugotować, można je delikatnie rozgotować. Zblendować na puree i poczekać aż przestygnie. Piekarnik nagrzać na 200 stopni C. Dodać mąkę, jajka, proszek do pieczenia oraz masło i przyprawić wedle uznania. Wszystkie składniki wymieszać.

Bataty bywają różne, mogą być bardzo suche. W razie potrzeby można podlać mlekiem roślinnym, minimalnie, aby zwilżyć masę i ją wymieszać. Wtedy bułeczki będą bardziej wilgotne i należy je dłużej piec.

Uformować bułki (najlepiej mokrą dłonią, ciasto jest klejące) i piec je około 25 minut (w zależności od wielkości może być dłużej lub krócej) do suchego patyczka.

Przechowywać w papierowym opakowaniu.

Smacznego! 🙂

2 thoughts on “Bezglutenowe bułki z batatów

  1. Pingback: Chipsy z batatów | Healthy sweet

Skomentuj

